Med smart prisoptimering har Coop kunnat investera i förbättringar av verksamheten. Det kommer både de medlemsägda butikerna och kunderna till nytta.

Coop har arbetat med prisoptimering i sina livsmedels- och dagligvarukategorier i närmare tio år.

Ett långsiktigt arbete

Enligt Fredrik Hermansson, Coops chef för Pris & Space management, har det långsiktiga arbetet med prisoptimering möjliggjort strategiska investeringar i affärsverksamheten.

Förlängt avtal

Med LOAD som ombud har nu Coop förlängt sitt avtal med DemandTec, leverantören bakom LOADs Perfect Pricing med flera retailtjänster. Strategisk prissättning hjälper handlare att minimera det manuella arbetet, optimera prissättningen i alla kanaler och öka effekten av utförsäljningar och kampanjer.

OM COOP

Coop är en av Sveriges största dagligvarukedjor med mer än 800 butiker och som når drygt 60 procent av de svenska hushållen med hemleveranser via näthandeln. Coop rankas som ett av Sveriges mest hållbara varumärken och har störst andel ekologisk försäljning i branschen. Totalt omsätter Coop i Sverige 43 miljarder kronor och har över 22 000 medarbetare.

Läs mer om LOADs Pricing Tools här

Bild på Kim Quarnström
Kontaktperson

Kim Quarnström

fornamn.efternamn@load.se