Att hamna på efterkälken i priskriget med konkurrenterna kan skada lönsamheten. Men det är inte så enkelt att ha överblick. Därför har vi ett system som löpande matchar dina produkter med konkurrenternas.
Automatisk matchning
Med hjälp av Competitive Pricing kan du snabbt och strukturerat hämta in prispunkter från flera miljoner lagerhållningsenheter (SKU:er), från dina konkurrenters webbsidor. Informationen matchas automatiskt mot ditt eget sortiment, så att du helt kan automatisera din egen prissättning och få rätt beslutsunderlag för strategiska beslut. Håll koll på konkurrenternas priser och ta fajten när och där det är lönsamt för dig, helt enkelt.
Vanliga utmaningar
- I priskonkurrensen krävs daglig koll för att retailföretag – både online och i fysiska butiker – ska kunna hänga med och vinna kunderna.
- Mängden prisdata är enorm och komplex att fånga upp.
- Många saknar underlag för att analysera konkurrenternas prisstrategier.
- Det är svårt att se i vilka segment och prisintervall de bästa möjligheterna finns.
Så hjälper Competitive Pricing
- Matchar din interna produktdata mot tusentals prispunkter hos konkurrenterna.
- Tar snabbt och strukturerat fram relevant data med hög tillförlitlighet.
- Ger beslutsunderlag för att vinna mark inom rätt pris- intervall och segment.
- Ger dig ett kunskapsförsprång om trender både lokalt och globalt.
- Förkortar time-to-market för nya produktserier och rätt prissättning.
Sluta ta omvägar i priskriget. Gör analysen med den senaste tekniken istället och få full koll på konkurrentpriserna. Hör av dig till oss så berättar vi mer.
Prisoptimering stärker Coops verksamhet